بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : پیام عب

باهوشا جواب بدن ﻣﻌﻤﺎ؟؟؟ ☺((معما))

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 15:5 :: نويسنده : پیام عب

شرکت اَپِل (به انگلیسی: . Apple Inc) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.

این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد.

همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین[۳] این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته سهام خود را واگذار کرد

تاریخچه

 

استیو جابز موسس شرکت اپل

 
مرکز شرکت اپل در «اینفینیت لوپ» شهر کوپرتینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا

بنیانگذاری اپل (۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰)

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسماً با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. بلافاصله در سال ۱۹۷۷ اپل نوع دیگری از کامپیوتر شخصی یعنی Apple II را وارد بازار کرد که به دلیل مجهز بودنش به فلاپی درایو ۵٫۲۵ اینچی از رقبای دیگر خود در آن دوره نظیر Commodore که از نوار مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کرد، پیشی گرفت. در سال ۱۹۸۰ اپل سعی کرد با معرفی مدل Apple III که به نوعی بهینه شده سری Apple II به شمار می‌آمد با بزرگ‌ترین رقیب آن دوره یعنی آی‌بی‌ام که با تجهیز کامپیوترهای خود به سیستم‌عامل DOS توانسته بود سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد، وارد رقابت جدی شود اما به دلیل ایراداتی که در طراحی این مدل وجود داشت مجبور شد تا صدها دستگاه از Apple III فروخته شده را به کمپانی برگردانده و از همین جا با تعیین و تشخیص راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل مدل Apple III ایده ساخت مدلی جدید خلق شد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 13:29 :: نويسنده : پیام عب

~> تاریخ نوروز و تحولات کمی و کیفی آن <~
 

تاریخ ِ آغاز ِ مراسم باشکوه عید نوروز به جمشید شاه بازمی گردد. او که در زمان سلطنت در آبادانی ِ ایران و آسایش خاطر ِ مردم از هجوم بیگانگان ، نقش بسیاری داشت. روزی سفر یا در واقع معراجی با تخت زرینش به آسمان ( بسوی خورشید ) داشت ، پس از بازگشت دین را تجدید و آن روز را (( نوروز)) نامید.
این گاهنبار ( جشن ) ( که از آن در گاتهای زرتشت نامی برده نشده و تنها در یکی از یشتها بنام فروردین یشت ، ذکر و ستایش این گاه نگاشته شده ) پس از جمشید شاه سال به سال بر اهمیت و فراگیری آن افزوده شد.
در زمان هخامنشیان و ساسانیان نوروز بعنوان سنتی فراگیر و بسیار باشکوه چه در دربار شاهان و چه در خانه های مردم عامه ( نه فقط زرتشتیان ) اجرا می شده.

 

~> آداب و رسم و رسوم ایرانی <~

خريد لباس عيد

از يکی دو ماه به نوروز مانده شيرازی ها به بازار مي روند و لباس عيدشان را می خرند پارچه هايي معمولاً خريداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ يا زرد باشد و معتقد بودند اگر لباس را خودشان بدوزند پارچه آن را روزهای دوشنبه يا جمعه قيچی کنند و نيز معتقد بودند که روز پنج شنبه ساعت سنگين است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود. روز سه شنبه اگر بريده شود نصيب دزد يا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسايل خانه نيز بايد عوض شود و يا تميز گردد. پختن نان شيرين از جمله کارهايي است که حتماً بايد قبل از عيد و برای عيد انجام بگيرد .

سبز کردن گندم، عدس، تره تيزک، ده پانزده روز به عيد مانده در خانه های شيراز صورت می گيرد. برای اين کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس يا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی امام زمان می ريزند و به ترتيب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند . 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 12:47 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

فعاليت زدن توپ در يك مكان حوض مانند فرمي از يك بازي فرانسوي بود كه با گوي و حلقه انجام مي شود , به نام كروكت . اين بازي در چمن بايك چوب دستي ويك توپ ball يا bille كه كم كم به billiard يا bill yard معروف شد بازي مي شود . پس از مدتي اين بازي سرگرمي درباريان شد و به دليل نفرت داشتن آنها از گرما و فعاليت زياد اين بازي را محدودتر كردند و آن را روي ميز در يك محيط بسته انجام مي دادند.

خوب به رنگ ها نگاه كنید , نخستين چيز كه بايد درباره ي بيلي يارد بدانيد اين است كه اين بازي برخلاف باري ها ي توپي ديگر داراي توپ هاي زيادي است . برخي از اين توپ ها ساده يعني داراي رنگي يك پارچه هستند و تعدادي از آنها نيز خط دارند يعني توپي كه نوك و ته آن ها سفيد و يك خط رنگي كه گرداگرد و ميانه ي آن قرار گرفته.

هر يك از توپ ها داراي يك شماره هستند . از شماره ي1 تا 15, كه از شماره ي 1 تا 7 تو پ هاي ساده واز شماره ي9 تا 15 توپ هاي خط دارد را تشكيل مي دهند .توپ شماره ي 8 8ballكدام است ؟. البته , وقتي اين بازي به صورت استاندارد بازي مي شود , توپ 8 نه جزو گروه توپ هاي ساده است و نه جرو گروه توپ هاي خط دار محسوب ميشود . يك توپ خاص است ( توپ سياه را از دست ندهيد چون تمام توپ هايتان سياه مي شود

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ..... 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 1:5 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/

(برای همدردی با مردم  آذربایجان در زلزله اخیر)

خدایا به خانواده های داغ دیده صبر بده

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 15:28 :: نويسنده : پیام عب

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:7 :: نويسنده : پیام عب

فارس: اگر کنجکاوانه به اطراف خود نگاهی بیاندازیم، از نگین انگشتر، ‌گردنبند، تصاویر روی دست‌بندها، پیراهن، شلوار، کفش،‌ ادکلن و ساعت گرفته تا برخی ساختمان‌های سر به فلک کشیده و بعضی از میادین شهر به نمادهایی برخورد می‌کنیم که رنگ و بوی فرقه‌های انحرافی و شیطانی را با خود به همراه دارد.

بسیاری از جوانان بدون آن ‌که بدانند در پس این نمادهای وسوسه‌برانگیز چه محتوا و مضامینی نهفته است، برای خرید آنها اقدام می‌کنند. البته برخی نیز که پیرو فرقه‌های ضاله هستند، تعمدا و از روی آگاهی اقدام به تهیه این اقلام می‌کنند.

حال با وجود گسترش نمادهای معنویت‏های جدید بر آن شدیم که نمادهای مهم و رایج شیطان‌پرستان را به بحث بگذاریم، از این رو با حجت‌الاسلام والمسلمین «حمزه شریفی دوست» مدیر گروه‏های پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که مشروح آن در پی می‌آید:

*شیطان‌پرستان امروزه از نمادهای عاریه‌ای استفاده می‌کنند  بقیه این مطلب فقط مخصوص اعضا می باشد

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.
رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.
تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است. عکس و بقیه مطلب در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:45 :: نويسنده : پیام عب

سربازی و حاشیه هایش، مثل مدرسه رفتن می مانند، همیشه هستند. اصلا بخشی از زندگی جوانان شده است. البته پسران. به همین دلیل است همیشه سوالات بسیاری درباره سربازی وجود دارد. همه هم با این هدف که یا نروند، یا کمتر بروند! سوالات هم پر از "چرا" است. هرچند هیچ پاسخی به "چرا"ها قانون را به قبل بر نمی گرداند.

وعده داده بودیم سوالات مختلفی که مخاطبان خبرآنلاین درباره سربازی و قانون جدید نظام وظیفه دارند را از رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا بپرسیم. وعده ما کمی دیر به سرانجام رسید که دلایل نگفتنی غیر مهمی دارد. اما به خاطر این تاخیر، از کاربران خبرآنلاین پوزش می خواهیم.

گفتگوی خبرآنلاین با سردار حمیدصدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا را بخوانید. تلاش کردیم پاسخ تمام سوالات و ابهامات و چراها را بگیریم. اگر سوالی باقی مانده است، بپرسید تا دنبال پاسخش برویم.
- جوانان هم سن و سال ما، متولدان اواخر دهه 50 و تمام دهه 60، برایشان قابل قبول نیست بروند سربازی. می گویند در دهه سوم زندگی هستیم، شرایط زندگی سخت شده، کشور در دوره صلح است. چرا باید هنوز سربازی رفت؟
دو جور می شود به این سوال پاسخ داد. وقتی چیزی قانون می شود، باید اجرا کرد. ماده نخست قانون خدمت وظیفه عمومی می گوید همه اتباع ذکور ایرانی، وقتی به سن مشمولیت می رسند، باید برای تعیین تکلیف خدمتی خودشان اقدام کنند. سپس دو دسته می شوند؛ افرادی که معاذیری ندارند و باید به خدمت اعزام شوند و افرادی معاذیری دارند (انواع معافیت ها و ...)
اما در عین حال بخشی از آنان به خدمت دوره ضرورت اعزام می شوند. این روال از یک قرن پیش، در کشور ما اجرا شده؛ از 1296. شرایط هم به همین گونه است.
اما می خواهم پاسخ فراقانونی بدهم؛ نوع نگرش به سربازی خیلی مهم است در پاسخ دادن به این سوال. اینکه سربازی را چه چیزی فرض کنیم و تعریفمان از سربازی چه چیزی هست و اینکه فوایدی را برای خدمت سربازی در نظر بگیریم. اینکه همه ایرانی ها که در این کشور زندگی می کند، در بخش های مختلف از مواهب و امتیازاتی که در کشور هست بهره مند می شوند؛ تحصیل، بهداشت و همین که در این آب و خاک زندگی می کند خیلی شرایط برایش مهیا می شود. طبیعی است کسی که از همه امتیازاتی که برای همه وجود دارد، استفاده می کند و حقی برای استفاده دارد، یک تکلیفی هم برایش بوجود می آید. این معادله همه جا برقرار است. در سربازی هم باید این قاعده را حساب کرد. بالاخره هر جوانی که به سن 18 سال تمام می رسد تا سن 50 سالگی مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی است که دو سال آن دوره ضرورت و بقیه اختیاط و ذخیره است و باید خدمت سربازی برود. شرایط ممکن است ایجاب کند که دوره خدمت کم و زیاد شود. اما در اصلش شک و تردیدی وجود ندارد. بقیه در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:0 :: نويسنده : پیام عب

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۸ سانتی متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه طی روزهای اخیر به دنبال بارندگیهای فصلی مناسب خبر داد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مهرنگ دوستی رضایی شامگاه پنجشنبه در جلسه استانی شورای مدیریت منابع آبخیز دریاچه ارومیه گفت: بر اساس آخرین آمار در پی بارشهای اخیر و افزایش میزان ورودی آب رودخانه‌ها به دریاچه سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به آغاز دوره سال آبی ۹۰-۹۱ یعنی تا پایان شهریور سال گذشته ۲۸ سانتی متر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تراز آبی دریاچه ارومیه در ۳۱ شهریور سال گذشته ۱۲۷۱. ۰۱ متر بود که این میزان در ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۲۷۱. ۲۹ متر افزایش یافته است.

وی همچنین ادامه داد: تا بیستم اردیبهشت سال جاری از رودخانه‌های بخش غربی دریاچه ارومیه نزدیک به ۱. ۵ میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده آب است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش دارد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت تالابهای استان مطلوب است، گفت: به منظور حفاظت از تالابهای اقماری دریاچه ارومیه از سدهای واقع حاشیه جنوبی دریاچه ارومیه بیش از ۱۰۰ مترمکعب آب در ثانیه رهاسازی می‌شود.

آغاز اجرای طرح تحویل حجمی آب در ۳۶ روستای حوزه آبخیز دریاچه ارومیه 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:45 :: نويسنده : پیام عب

دبیر انجمن صنفی دکوراسیون مبل ایران در مورد آتش‌سوزی در بازار مبل یافت‌آباد گفت: «به دلیل تغییر دکوراسیون یکی از فروشگاه‌ها و سهل‌‌انگاری یکی از کارگران آتش‌سوزی در منطقه یافت‌آباد شروع شد و با توجه به این‌که فروشگاه مذکور در بازار مبل یافت‌آباد است و در بازار مبل مواد آتش‌زا وجود دارد، آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کرد.»                                                                   به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، رامین سمیع‌زاده، با تاکید بر این‌که هنوز برای تخمین خسارت وارده زود است، گفت: «با کمک شهرداری منطقه، نیروی انتظامی، ستاد بحران، بسیج و مسوولان منطقه یافت‌آباد، آتش‌سوزی کنترل شده است.»
وی افزود: «خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم و پس از شروع آتش فروشنده‌ها و مشتریان به سرعت از منطقه دور شدند. خودروها نیز که احتمال آتش‌گرفتن آنها بود، از منطقه خارج شدند و منطقه و بازار مبل تحت کنترل درآمد.»
دبیر انجمن صنفی دکوراسیون مبل ایران با بیان این‌که نیروهای زیادی از آتش‌نشانی در محل حاضر بودند، گفت: «با این‌که خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.» 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:46 :: نويسنده : پیام عب

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:18 :: نويسنده : پیام عب

نتایج نظرسنجی دیلی میل نشان می دهد که دو سوم مردم از کمپین دیلی میل برای مسدود شدن اتوماتیک سایت‌های مستهجن، حمایت کرده‌اند، چرا که کودکان در این میان قربانی می شوند.                                                                                               به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز؛ سایت دیلی میل مدعی شد که دو سوم از مردم انگلیس، حمایت خود را از کمپینی که این رسانه برای مبارزه با پورنو گرافی به راه انداخته اعلام داشته اند و خواستار مسدود شدن سایت‌های آنلاین پورنوگرافی هستند.
در این نظرسنجی 66 درصد مردم، از پیشنهاد دیلی میل مبنی بر مسدود شدن سایت‌های پورنو در منازل توسط شرکت‌های تامین‌کننده اینترنت، حمایت کرده‌اند.
این نظر سنجی پس از آن صورت گرفت که مشخص شد طی پنج سال اخیر، در حدود 15 هزار کودک، به خاطر انجام جرائم جنسی از مدرسه اخراج و یا تعلیق شده و بدتر اینکه بیش از 1100 کودک در دوران ابتدائی تحصیل خود بوده و برخی از آنها تنها 4 سال داشته اند.
آمارها نشان می‌دهد برخی مدیران در شهرهای دورست، یورکشیر، ویلتشیر و میلندز غربی، پسران چهار ساله را به خاطر انجام چنین جرائمی، از رفتن به مدرسه ممنوع کرده‌اند.
در شرق ساسکس، دو پسر پنج ساله بعد از انجام تجاوز جنسی علیه دیگر دانش‌آموزان، به خانه فرستاده شدند. همچنین یک دختر 5 ساله در بیرمنگهام، به خاطر بد رفتاری جنسی، به خانه فرستاده شد.
محققان دریافته اند این رفتارهای جنسی زمانی تشدید می شده است که کودکان بی هیچ مانعی به محتوای سایت مستهجن اینترنتی دسترسی داشته اند.
با این اوضاع تاسف بار، اکنون دولت انگلیس در حال ارائه طرحی است که بر اساس آن، به کاربران خانگی این اختیار داده ‌شود که دسترسی به محتواهای مستهجن را در خانه‌ها مسدود کنند.
گفتنی است طی روزهای اخیر اخبار فراوان حکایت از آن دارد که مراجعه کودکان و نوجوانان انگلیسی به سایت های مستهجن گسترش یافته و به مرز هشدار رسیده به گونه ای که نشانه هایی نیز وجود دارد که کاملا نشان می دهد این کار برای تعدادی از آنها به صورت اعتیاد درآمده است.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:56 :: نويسنده : پیام عب

 

اقدامات پیشگیرانه در کاهش زیان‌های جانی و مالی حوادث و سوانح طبیعی از جمله زلزله مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

با توجه به گستردگی شهر تهران و بافت فرسوده موجود، ایمن‌سازی شهر تهران مستلزم صرف هزینه‌های بسیار است و اگر با سرعت ادامه دهیم هم ایمن‌سازی شریان‌های اصلی مثل آب، گاز، برق، پل‌ها و بیمارستان‌ها سال‌های زیادی به طول خواهد انجامید. اما آنچه بیش از پیش دارای اهمیت است مقوله آموزش است. آموزش سبب ترویج فرهنگ ایمنی می‌شود. فضای فیزیکی شهر نتیجه کنش و واکنش و رفتارهای صحیح و ناصحیح ماست. اینکه ما در حیطه فردی چقدر مسئولیت‌پذیر بوده‌ایم همه به نقش آموزش و میزان اطلاع‌رسانی وابسته است. آنچه شهروندان ما با آن مواجهند کمبود آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی ناکافی در مورد وضعیت شهر تهران است. فقدان این آموزش‌ها به فقدان مهارت‌ها و اطلاعات لازم برای رویارویی با بحران منجر می‌شود. اگر شهروندان اطلاعات کافی و البته صحیح از محیط زندگی و مخاطرات طبیعی آن داشته باشند می‌توانند برای مدیریت خطر‌پذیری در حیطه وظایف خود مؤثر باشند؛ به این معنی که شناخت وضع موجود منجر به بینش کافی شهروندان برای آمادگی در برابر زلزله می‌شود. باید به‌دنبال آن باشیم تا به همه شهروندان فرهنگ زندگی با زلزله را به‌عنوان واقعیتی که نمی‌توان از آن فرار کرد یا آن را نادیده گرفت، بیاموزیم.

بهره‌برداری از تجربیات جهانی در زمینه مدیریت بحران نکته مهمی است که نباید از آن غافل ماند؛ تجربه کشورهایی مثل چین و هائیتی که اخیرا زلزله‌های خسارت‌باری را در مناطق پرجمعیت تحمل کرده‌اند، بسیار مؤثر است. چه در زمینه آماده نگه داشتن ذهن مردم و چه در مورد تذکر و جلب توجه بیشتر مردم و مسئولان به اهمیت زلزله، بازبینی و استفاده از تجربیات جهانی مدیریت بحران زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر استفاده از روش‌های علمی روز دنیا در پیش‌بینی حوادث جهت کاهش دادن خسارات، از جمله سیاست‌هایی است که باید به آن اهتمام جدی داشت. در مورد پیش‌بینی زلزله روش علمی مطمئنی وجود ندارد، اگرچه در گذشته در برخی موارد کشورهایی مثل چین توانسته‌اند با روش‌های سنتی، برخی از زلزله‌ها را پیش‌بینی کنند ولی این موارد بیشتر جنبه استثنا دارد تا قاعده. در سال 1975 چینی‌ها پیش‌بینی وقوع زلزله در یکی از مناطق کشور خود را اندک زمانی قبل از رخداد زلزله تشخیص دادند و از این طریق توانستند جان ده‌ها هزار نفر را نجات دهند اما یک سال بعد نتوانستند زلزله بزرگ دیگری را پیش‌بینی کنند که در نتیجه، آن زلزله بیش از 240 هزار تلفات برجای گذاشت. چینی‌ها در دفعات متعدد زلزله‌هایی را پیش‌بینی و مردم را از شهرها تخلیه کردند اما زلزله‌ای رخ نداد. به هر حال در مورد برخی از زلزله‌ها به‌خصوص زلزله‌هایی که با پیش‌‌لرزه‌هایی همراه است امکان بیشتری برای پیش‌بینی موثق وجود دارد.

براساس قانون، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیریت بحران شهر تهران را برعهده دارد و از بررسی پیش‌نشانگر‌های زلزله حمایت می‌کند؛ همچنین به‌دنبال ایجاد مکانیسم‌های لازم برای استفاده مؤثر از فعالیت‌های پژوهشی مربوط به پیش‌بینی و پیش‌نشانگرهاست تا به این وسیله بتوان از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد. باید این نکته را مد نظر قرار داد که تجارب حاصل از بحران‌ها این موضوع را ثابت کرده که مقابله با بحران‌های وسیع ناشی از سوانح طبیعی همچون زلزله، سیل، توفان، آتش‌سوزی و...

به تنهایی از عهده دولت‌ها خارج است. این به معنای ناتوانی سازمان‌های مسئول نیست بلکه همواره میان زمان وقوع حادثه و حضور نیرو‌های دولتی، بسته به وسعت حادثه، فاصله زیادی وجود دارد. این برنامه‌ریزی برای آموزش و حضور مردم به‌منظور پوشش زمانی این فاصله، به معنای آماده بودن شهروندان برای مقابله با سوانح تا حضور نیرو‌های رسمی امدادرسان است. مطالعات میدانی در کشورهای پیشرفته نشانگر این موضوع است که پس از وقوع بحران‌ها، بیش از 70درصد از نجات‌یافتگان توسط مردم محلی نجات پیدا کرده‌اند. بنابراین آموزش و تجهیز گروه‌های داوطلبانه مردمی گامی مؤثر و مفید در مدیریت بحران‌های احتمالی به شمار می‌رود.

با به‌کار بستن 3مقوله پیشگیری، آموزش و آمادگی لازم در برابر حوادث و سوانح، خسارت‌های ناشی از حوادث کاهش می‌یابد و این مسیری است که باید طی شود.عزیزالله رجب‌زاده
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:47 :: نويسنده : پیام عب

                                                       به گزارش روز جمعه سرویس اقتصادی جام نیوز، در هر برند تعدادی از مدلهای گران قیمت با استقبال بیشتر مشتریان روبرو هستند.
براساس این گزارش به چند نمونه از این گوشی ها اشاره می شود .

برند مدل قیمت(تومان)
نوکیا C5
252 هزار
نوکیا 700
381 هزار
سامسونگ Galaxy Note یک میلیون و 150 هزار
سامسونگ Galaxy S II
850 هزار
HTC One X یک میلیون و 325 هزار
HTC Sensation XE
958 هزار
اپل Iphone 4S-32 یک میلیون و 440 هزار
اپل Iphone 4S-16 یک میلیون و 199 هزار
سونی اریکسون Xperia Pro
493 هزار
سونی اریکسون Xperia Arc S
670 هزار   

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:25 :: نويسنده : پیام عب

قیمت اجاره یک شب اتاق در این هتل 500 تا 600 دلار یعنی نزدیک یک میلیون تومان است                                                                                                                    به گزارش روز جمعه سرویس اقتصادی جام نیوز، رکورد گرانترین هتل در ایران مربوط به هتل عباسی در اصفهان است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:58 :: نويسنده : پیام عب

 

کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان صومعه سرا مالک يک دستگاه سواري مگان که اقدام به سرقت وجه نقد کرده بود را دستگير کردند.
در پي مراجعه فردي به پليس شهرستان صومعه سرا و اعلام اينکه 85 ميليون ريال وجه نقد از داخل خودرو وي به سرقت رفته، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستورکار کارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت و کارآگاهان آگاهي با تحقيقات نامحسوس پليسي و پيگيري هاي شبانه روزي خود سرانجام شخصي به هويت ?محمد? 31 ساله را در حالي که سوار بر خودروي شخصي مگانش بود دستگير کردند.

پس از دستگيري و انتقال متهم به مقر انتظامي، وي پس از تناقض گويي هاي فراوان در بازجويي هاي پليس سرانجام لب به اعتراف گشود و به سرقت 85 ميليون ريال وجه نقد از داخل خودرو اعتراف کرد.

به گزارش ايسنا، متهم پس از دستگيري و اعتراف به بزه انتسابي همراه پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شد.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : پیام عب

 

به گزارش خبرگزاری رهانیوز از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان کرمان، بی‌احتیاطی موتورسواران 250 کشته و زخمی در فروردین امسال در استان کرمان بر جای گذاشت.

مسعود غفوریان اظهار داشت: موتورسواران در 61 درصد از تصادفات شهری در فروردین ماه نقش داشته‌اند که موجب جان باختن پنج نفر و مجروح شدن 245 موتورسوار شده است.

غفوریان بیان داشت: در همین مدت موتورسواران زرندی با 92 درصد، موتورسواران بمی با 70 درصد و موتورسواران سیرجانی با 63 درصد بیشترین نقش را در تصادفات شهری داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: موتورسواران در رفسنجان با 59 درصد و در کرمان با 54 درصد در رتبه‌های بعدی حوادث رانندگی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان افزود: استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تجاوز از سرعت مطمئنه بیشترین دلیل این حوادث بوده و بیشترین تصادفات هم در ساعات بین16 تا 20 رخ داده است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:53 :: نويسنده : پیام عب

 

واژگوني يک دستگاه سواري پرايد در بلوار اميرکبير سمنان، مرگ يک دختر دانشجو را رقم زد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين سانحه ساعت 14 ديروز در بلوار اميرکبير سمنان ، نرسيده به پمپ بنزين پيوندي رخ داد .

خودروي پرايد که با سرعتي سرسام آور به رانندگي يک دختر در حرکت بود به علت ناتواني راننده در کنترل وسيله نقليه منحرف و پس از آن واژگون شد .

در اين حادثه يکي از سرنشينان خودرو که دختري دانشجو ، اهل و ساکن سمنان بود به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخت .

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:29 :: نويسنده : پیام عب

رييس سازمان فضايي ايران از پرتاب و ارتقاء مداري ماهواره‌ «فجر» در خرداد ماه سال جاري، اعزام موجود زنده به فضا تا سه ماه آينده و پرتاب ماهواره دانشگاه صنعتي شريف با دقت تفكيك ۱۲.۵ متر و پرتاب ماهواره «ناهيد» در سال جاري خبر داد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دكتر فاضلي كه در دومين كنفرانس هيدروژن و پيل سوختي در دانشگاه صنعتي خواجه نصير سخن مي‌گفت با اشاره به پيگيري پروژه اعزام موجود زنده به فضا به عنوان يكي از طرح‌هاي سازمان فضايي خاطرنشان كرد: پروژه اعزام موجود زنده به فضا در مراحل خوبي قرار گرفته و گام‌هاي مقدماتي آن از طريق اجراي پروژه‌هاي «كاوش» برداشته شده كه اميدواريم در سه ماه آينده بتوانيم موجود زنده‌اي را در يك برنامه پرتاب زير مداري قرار دهيم.

رييس سازمان فضايي در خصوص پروژه ارتقاء مداري ماهواره‌ فجر كه در خرداد ماه سال جاري پرتاب مي‌شود، عنوان كرد: در ماهواره فجر كه توسط ماهواره‌بر سفير يك در خرداد ماه پرتاب مي‌شود ارتقاء مداري از طريق يك مانور مداري صورت مي‌گيرد به گونه‌اي كه اين ماهواره يك مسير بيضي شكل را طي كرده و در نقطه اوج ارتفاع مداري خود يك رانش‌گر گاز سرد كه در واقع يك كپسول حاوي نيتروژن فشرده بوده است فشار حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار را اعمال مي كند تا با هل دادن ماهواره آن را در مسير دايره‌‌يي شكل قرار داده و ارتفاع آن را تا حدود چهارصد، پانصد متر ارتقاء دهند كه در نتيجه نيروي مقاوم هوا كه رقيق است كاهش پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به تغييرات برنامه‌هاي فضايي در سال جاري تصريح كرد: از آنجا كه محموله‌ي ماهواره‌ شريف به نويد و رصد شباهت بسياري داشت در ابتدا قرار نبود اين ماهواره را پرتاب كنيم اما با توجه به دستاوردهاي خوبي كه ماهواره شريف در محموله اپتيكي به دست آورده و علي‌رغم درخواست دقت تفكيكي زير صد متر موفق به رسيدن به دقت ۱۲.۵ متر شده‌اند اميدواريم آن را در سال جاري پرتاب كنيم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:13 :: نويسنده : پیام عب

می دانی چرا از بسیجی ها بدتان می آید ؟ برایت می گویم .

شاهی که تو به او عشق ورزیده بودی ، حتی به فکر آباد کردن حلبی آبادهایی که کمتر از بیست کیلومتر از کاخ خودش فاصله داشتندد هم نبود. وای بحال روستاها. اما امام که آمد ، یک موی کوخ نشین را با تمام وجود کاخ نشین ها قابل مقایسه نمی دانست. او بود که حلبی آبادها را جمع کرد و میزان خدمات انقلاب اسلامی در 15 ماه اول به اندازه ی دو سوم آبادی روستاها در کل دوره ی پهلوی ها بود. حالا کجا شاه می توانست پس از سی سال که جمعیت ایران لا اقل بیش از دو برابر جمعیت روز اول انقلاب شده ، کار را به جایی برساند که روستای بالای 20 خانوار که برق و تلفن نداشته باشد نداشته باشیم و سطح سواد در کشوما به بالای 90 درصد برسد در حالیکه این نسبت تا قبل از انقلاب "عکس" بود؟!

می دانی چرا از بسیجی ها بدتان می آید ؟ چون بسیجی ها همان پاربرهنه هایی بودند که صداقت امام و یاوران صادقش را باور کردند و هنگامی که "دیوانه ای" آمد و در جنگ تحمیلی سنگی انداخت ، ماموریت تنبیه او را بر دوش گرفته جبهه ها را پر کردند. کدام گردان از بچه پولدارها و مرفهین تشکیل شد ؟ در حالیکه لشکرها مملو از پابرهنه های اسلامخواه عاشق ولایت بود.

بله . کاسب و کارگر و بنا و گچکار بودند که به میدان دویدند و یکیشان حاجی برونسی بود که بنایی بود که فرمانده ی لشکر شد.بله، بیخود نیست که دم از آراء نخبگانی می زنید و می گویید " یعنی رای من که بنـــــــــــــز سوار می شوم با او که الاغ هم سوار نمی شود یکی است؟! " برای همین است که میزان نخبه بودن شماها را صفرهای شماره حسابها معلوم می کند و نه حتی مدارج علمی. و برای همین است که تخمه هم نیستید وای بحال نخبه !

نخبه گسی است که زخمهای کشورش را زمان درد ، مرهم بزند ، نه اینکه به محض اینکه تقی به توقی خورد چمدانها را بسته و با اولین پرواز فرست کلاس ، کنار سواحل بی شرف پرور ینگه ی دنیا !!

بسیجی ، اگر درد کشورش جنگ نظامی بود ، به فرمان امامش وسط میدان بود و اگر فرمانده بود به نیروهایش می گفت "بیایید" نه اینکه "بروید".

بسیجی اگر درد کشورش اقتصاد بود در خط اول سدسازی و پل سازی بود و در این راه به حدی پیش رفت که دیگر حضرات از قرارگاه سازندگی اش می ترسند و حتی حوصله ی حضور در مناقصه ای را ندارند که قرارگاه سازندگی متشکل از بسیجی ها آنجا باشند.

بسیجی ، اگر نیاز کشورش محرومیت زدایی بود ، اردوهای جهادی را پر می کرد و می کند و درخط اول محرومیت زدایی از چهره ی مستضعفین بود.

اما شما چی ؟

چی ؟

آهان. با شما نبودم . شما آبت رو بخور ! 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:49 :: نويسنده : پیام عب

یک پیرزن 104 ساله قبرسی به نام "پجی" با چتر از نوک قله 700 متری پرید.

به گزارش دی نیوز؛ این دومین بار است که پجی چنین کار خطرناکی را با موفقیت انجام داده است. دفعه اول، پنج سال پیش، یعنی زمانی که 99 سال سن داشت این ریسک را کرده بود و اکنون برای دومین بار توانست نام خود را در کتاب رکورد های گینس به ثبت برساند.

پجی که به مناسبت این فرود موفقیت آمیز جشن گرفته بود، گفت: "هر دقیقه از این خطر لذت می برم وقصد دارم بار دیگر این هیجان را تجربه کنم".

   

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : پیام عب

 

یک نابغه روستایی با هک رمز اینترنتی حساب مشتریان بانک‌ها، میلیون‌ها تومان پول به جیب زد.

چندی پیش پرونده‌ای پیش روی بازپرس دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران قرار گرفت که از دستبرد صدها میلیونی به حساب‌های بانکی حکایت داشت. در این پرونده افراد زیادی که با سرقت پول از حسابشان روبه‌رو شده بودند، با حضور در دادسرا به طرح شکایت پرداخته بودند.

با اعلام این شکایت‌ها تحقیقات ویژه در این زمینه آغاز شد. شواهد حکایت از این داشت که سرقت‌ها از طریق اینترنت و در دنیای مجازی رخ داده و سارق با هک کردن رمز اینترنتی حساب افراد دست به سرقت زده است. با افشای این حقیقت تحقیقات ویژه ماموران پلیس فتا آغاز شد تا اینکه پس از مدتی ردی از یک هکر در روستایی در استان فارس به دست آمد. با این سرنخ کارآگاهان، جوان روستایی را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. ماموران در بررسی حساب بانکی پسر جوان متوجه شدند که او مبالغ هنگفتی پول از حساب طعمه‌هایش سرقت و به حساب خودش منتقل کرده است. پسر جوان بعد از انتقال به اداره پلیس، در بازجویی‌ها گفت: از 4 سالگی علاقه خاصی به کار کردن با کامپیوتر داشتم و بعد از مدتی خانواده‌ام برایم یک دستگاه کامپیوتر خریدند و به‌صورت حرفه‌ای با آن کار می‌کردم.

من از چند سال قبل به نرم افزارهای هک علاقه پیدا کرده و شروع به کار کردن با آنها کردم. پس از آن توانستم از طریق اینترنت حساب‌های بانکی افراد در شهرهای مختلف به‌ویژه در تهران را هک کنم و از این طریق دست به سرقت از حسابشان می‌زدم. وی ادامه داد: در مدتی که حساب‌های افراد را هک می‌کردم و رمز اینترنتی آنها را به دست می‌آوردم، همه خریدهای مورد نیازم را به‌صورت اینترنتی و از حساب دیگران انجام می‌دادم.

من حتی برای خرید کفش هم از اینترنت استفاده می‌کردم و هزینه آنها را از حساب دیگران پرداخت می‌کردم. وی گفت: من از همان کودکی علاقه زیادی به کار کردن با کامپیوتر داشتم و بیشتر اوقاتم را پای یادگیری نرم افزارهای مختلف می‌گذراندم. من نخستین بار توانستم حساب یکی از آشنایانمان را هک کنم و رمز اینترنتی آن را به دست بیاورم و پس از آن وسوسه شدم که حساب‌های دیگری را هم با شگردی که داشتم هک کنم.

بعد از اعترافات پسر جوان و شناسایی مالباخته‌ها، پول‌ها به حساب این افراد بازگردانده شد و تحقیقات درخصوص این پرونده و اینکه پسر جوان چگونه موفق به هک کردن رمز اینترنتی مالباخته‌ها می‌شد، ادامه دارد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : پیام عب

 

آمارهای جدید نشان می دهند تعداد کاربران فعال شبکه اجتماعی فیس بوک از مرز 900 میلیون نفر گذشته و در حال نزدیک شدن به یک میلیارد نفر است.

تعداد کاربران فعال فیس بوک ماه گذشته از مرز 900 میلیون نفر گذشت و به این شکل فیس بوک توانست در چهار ماه نخست سال سال 2012 بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

اما سرعت رشد این شرکت به شکلی نامنظم رو به کاستن گذاشته است. تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک،‌یعنی کاربرانی که دست کم یک بار در ماه به فیس بوک سری می زنند،‌ در سه ماه اول سال 2011 نزدیک به 33 درصد افزایش داشت،‌ در حالی که سه ماه اول سال 2010 این میزان بیش از دو برابر بود.

این در حالی است که ماه گذشته فیس بوک اعلام کرد احتمال می‌دهد پنج درصد از این کاربران حقیقی نباشند. با این همه هنوز هم برای شرکتی که تعداد کاربران آن در حال نزدیک شدن به رقم یک میلیارد است سرعت رشد 33 درصدی بسیار قابل توجه است و می‌تواند توجه انسان‌های بیشتری را به این شرکت جلب کند.

فیس بوک اعلام کرده سود این شرکت در سه ماه اول سال جاری از درآمدی 1.1 میلیارد دلاری 205 میلیون دلار بوده است که هم درآمد و هم سود این شرکت نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته کاهش یافته است و فیس بوک این کاهش را به کاهش عادی سرعت فروش تبلیغات در سه ماهه اول به نسبت سه ماهه چهارم ارتباط می‌دهد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : پیام عب

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، کلایو پالمر از ثروتمندترین مردان استرالیا با شرکت چینی سی اس سی که یک شرکت کشتی سازی دولتی است قرار داد ساخت تایتانیک ۲ را امضا کرده و قرار است که این کشتی بزرگ همان مسیری را طی کند که قرار بود تایتانیک سابق طی کند.

پالمر طی بیانیه ای اظهار داشت: تایتانیک ۲ چون تایتانیک اصلی از همان میزان شکوه و تجمل برخوردار خواهد بود اما بی تردید این کشتی از به روزترین فناوری های قرن بیست و یکم بهره می برد و به آخرین سیستمهای امنیتی و ناوبری مجهز می شود.

وی افزود: تایتانیک ۲ در آبهای نیم کره شمالی حرکت می کند و نخستین سفر آن از انگلستان به آمریکا خواهد بود که برای سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از نیروی دریایی چین خواسته تا تایتانیک ۲ را از انگلستان به نیویورک همراهی کنند.

اعلام خبر ساخت تایتانیک چند هفته پس از برگزاری صدمین سال غرق شدن تایتانیک صورت می گیرد. کشتی بزرگی که در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ پس از برخورد با یک کوه یخ در نخستین سفر خود از ساوت همپتون به نیویورک غرق شد.


پالمر یادآور شد که این کشتی جدید ادای احترامی به مردان و زنانی است که در کشتی اصلی کار می کردند، کشتی که با غرق شدن و از دست رفتن جان ۱۵۱۴ خدمه و مسافر همراه بود.

پالمر درباره سازندگان کشتی اول اظهار داشت که این افراد کشتی را ساخته بودند که هنوز هم پس از گذشت ۱۰۰ سال برای ما شگفت انگیز است، از این رو ما می خواهیم همین روحیه را برای ۱۰۰ سال دیگر ادامه دهیم.

پالمر شرکت کشتی سازی خود را با عنوان بلو استار لاین تأسیس کرده است و در نظر دارد که کشتی جدید را درست به همان ابعاد کشتی اصلی بسازد از این رو تایتانیک ۲ دارای ۲۷۰ متر طول، ۵۳ متر ارتفاع و ۴۰ هزار تن وزن خواهد بود.

براساس گزارش دیسکاوری، تایتانیک ۲ با ۸۴۰ اتاق و ۹ عرشه و یک نمایشگاه از تصاویر شهر کوئینزلند در استرالیا به عنوان محل تولد سرمایه گذار کشتی ساخته می شود. اما تاکنون هیچ برآوردی از هزینه ساخت این کشتی نشده است.

تنها تغییرات کشتی جدید با کشتی اصلی فناوریهایی است که در زیر آب قرار می گیرد که در آن میان می توان به جوشکاری به جای پرچ کردن میخ، سینه برآمده تر کشتی برای استفاده مفیدتر از سوخت، ژنراتور دیزلی و سکان بزرگتر برای افزایش قابلیت مانور اشاره کرد.

ساخت تایتانیک در یکی از کارخانه کشتی‌ سازی وایت استار لاین در شهر بلفاست در ایرلند شمالی در سال ۱۹۰۹میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۱۲ خاتمه یافت. در ساخت تایتانیک بیش از ۱۵۰۰۰ هزار کارگر فعالیت داشتند.

در طراحی تایتانیک از بهترین تکنیک‌های روز و تدابیر امنیتی و ضد غرق شدن استفاده شده بود. تایتانیک دارای ۱۵ در امنیتی بود که با بسته شدن آنها امکان نفوذ آب به قسمت‌های دیگر وجود نداشت. به نظر طراحان و مهندسان، ضریب بالای ایمنی باعث می‌شد که تایتانیک هرگز غرق نشود.

این کشتی دارای سه درجه مختلف برای حمل مسافر بود: درجه یک برای افراد ثروتمند، درجه دو برای طبقه متوسط و درجه سه که برای کسانی که امکان مالی برای مسافرت مجلل نداشتند. بخش درجه سه در بخش زیرین بدنه کشتی قرار داشت.   

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : پیام عب

این دو عروس یعنی «انتظار» ۱۷ ساله دختر عمو و «سعاد» ۲۱ ساله دختر عموی پدر داماد گفته‌اند که در ابتدا مخالف چنین اقدامی بودند اما پس از رایزنی‌ها و رفت و آمد‌ها، موافقت کرده‌اند.جذاب نیوز به نقل از روزنامه اماراتی البیان: عبدالرحمن ۲۲ ساله گفته است همزمان دلبسته این دو دختر شده و به همین دلیل تصمیم گرفت همزمان و در یک مراسم، با هر دو دختر ازدواج کند.                                               داماد جوان که به همراه پدرش در منطقه بیجی در شمال عراق، به کشاورزی مشغول است گفته که با این اقدام می‌خواسته نشان دهد هیچ یک از دو عروس را بردیگری ترجیح نمی‌دهد.

این دو عروس یعنی «انتظار» ۱۷ ساله دختر عمو و «سعاد» ۲۱ ساله دختر عموی پدر داماد گفته‌اند که در ابتدا مخالف چنین اقدامی بودند اما پس از رایزنی‌ها و رفت و آمد‌ها، موافقت کرده‌اند.

سعاد هم گفته است که در ابتدا از این پیشنهاد شوکه شده است اما داماد او را قانع کرده که هر دو عروس را باهم دوست دارد.

هم اکنون هر دو عروس، در یک منزل سکونت دارند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : پیام عب

زلزله ای با قدرت چهار ریشتر جیرفت در جنوب استان کرمان را لرزاند.

مهر: زمین لرزه ای به شدت چهار ریشتر ساعت 16 و 28 دقیقه عصر یکشنبه شهر جیرفت را لرزاند.

کانون این زمین لرزه در عمق 90 کیلومتری زمین و در مشخصات جغرافیایی 57.42 درجه طول جغرافیایی و 28.18 درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.

تا کنون گزارشی از تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

در استان کرمان 18 گسل فعال زلزله خیز وجود دارد و یک سوم تلفات جانی زمین لرزه در یکصد سال اخیر ایران در کرمان روی داده است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:38 :: نويسنده : پیام عب

ادامه تظاهرات مسالمت آمیز مردم عدالت طلب علیه آل خلیفه، زندانی شدن یک نوجوان سیزده ساله، بازداشت عضو جمعیت الوفاق و یک فعال حقوق بشری از مهم‌ترین تحولات بحرین است.
مهر به نقل از پایگاه الوفاق: منابع وابسته به مخالفان بحرین اعلام کردند: نیروهای امنیتی رژیم بحرین تظاهرات دیروز مردم بحرین در منامه را با گاز اشک آور، بمبهای صوتی و گازهای خفه کننده سرکوب کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای امنیتی همه مبادی ورودی و خروجی به منامه را بستند و اقدام به حمله به تظاهرات کنندگان کردند که شماری زیادی از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی بحرین هادی الموسوی عضو جمعیت الوفاق و یوسف المحافظه فعال حقوق بشری بحرین را هنگام مشارکت در تظاهرات بازداشت کردند.

همچنین منزل یکی از نمایندگان پارلمانی بحرین پس از اینکه از نخست وزیر این کشور خواست از مقامش کناره گیری کند هدف گلوله قرار گرفت.

از سوی دیگر در حالی که تلویزیون وابسته به رژیم بحرین اعترافات کسانی را که به زعم خود سازندگان مواد آتشزا نامید، پخش کرد. منابع وابسته به مخالفان آن را موضوعی نخ نما شده و تکراری که مربوط به دو سال قبل است برشمردند.

این در حالی است که جمعیت الوفاق با اشاره به حملات نیروهای امنیتی به محله زندگی اسامه التمیمی نماینده منتقد رژیم بحرین آن را در راستای خفه کردن هر ندای مخالف آل خلیفه دانست.

جمعیت الوفاق بیان کرد: رژیم باید کنار برود، زیرا جز زبان زور نمی‌فهمد و مشروعیت خود را از دست داده است. رژیم کشور را پلیسی کرده است.

این جمعیت ذکر کرد: این راهکار در واقع ادامه سیاست شکست خورده امنیتی است که رژیم با عناد ورزی به آن می‌پردازد. آل خلیفه به دنبال انتقام گیری از مردم است.

خبر دیگر اینکه نوجوان سیزده ساله بحرینی به اتهام واهی پاره کردن پیراهن پلیس، ایجاد هرج و مرج و شرکت در تظاهرات به پنج روز حبس محکوم شد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:7 :: نويسنده : پیام عب

                                                                                                             با ادامه ثبت‌نام تحویل ارز در بازار، ریزش قیمت‌ها در هفته جاری ادامه می‌یابد

دادوستدهای دیروز بازار آتی بورس کالای ایران نوسان 2 الی 3 درصد افت را تجربه کرد. این در حالی بود که تحرکات مثبتی به تاثیر از افزایش قیمت طلای جهانی نیز برای سررسیدهای دور صورت گرفت.
سیاوش سلیمانی یکی از کارگزاران بورس کالا در رابطه با وضعیت معاملات بازار سکه و ارز گفت: دادوستدهای دیروز به تاثیر از ریزش 100 تومانی قیمت دلار با افت محسوسی همراه شد. این در حالی بود که موضوع تحویل سکه‌های پیش فروش شده از دیگر فاکتورهای کاهشی در بازار بود.
سلیمانی در ادامه افزود: قرار است در معاملات ثانویه (دادوستد صرافی‌ها) نیز به تدریج مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی گرفته شود. این در حالی بود که قبلا تنها در معاملات اولیه (دادوستدهای بانک کارگشایی) مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شد. به نظر این کارشناس اقتصادی در صورت اینکه این اتفاق جنبه عملی به خود بگیرد احتمال تحرک مثبت قیمت‌ها وجود دارد؛ اما برای نتیجه‌گیری نسبت به این وضعیت باید منتظر اقدامات سازمان امور مالیاتی و همکاری بانک مرکزی و از سویی واکنش بازار نسبت به این موضوع بود.
سلیمانی در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی طی روزهای گذشته به طور جدی تزریق ارز به بازار را در دستور کار قرار داده، افزود: موضوع تزریق ارز به بازار از طریق دادن آن به صرافی‌ها در شرایطی که ثبت‌نام برای تحویل ارز برای روزهای بعد نیز مهیا شده باعث شده عملا ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و به تبع بازار نقدی و بازار آتی سکه از سر گرفته شود.
این کارشناس بازار آتی با اشاره به اینکه تا زمانی که تحویل سکه‌های پیش فروش شده از سوی بانک مرکزی با روش‌های جایگزین همچون گواهی سپرده بی نام با سود سالانه 20 درصد و بازخرید آنها صورت بگیرد، سیر نزولی قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر مهلت گواهی سپرده که طی هفته پیش رو به پایان می‌رسد تمدید نشود آن وقت دادوستدها آخرین هفته کاهشی را تا قبل از مذاکرات سوم خردادماه سپری خواهد کرد. این در شرایطی است که باید روند قیمت طلای جهانی و دادوستدهای ارز در بازار داخلی را نیز مدنظر قرار داد.
سلیمانی درباره اینکه اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده پیرامون به رسمیت شناختن اورانیوم غنی سازی شده 5 درصدی کشورمان از سوی ایالات متحده تا چه حد توانسته روی روند مبادلات بازار ارز و سکه (نقدی و آتی) تاثیر بگذارد؟ افزود: اخبار و گزارش‌های منتشر شده که بیشتر در حد گمانه‌زنی و تنها قبل از مذاکرات برای تلطیف فضای این نشست منتشر می‌شود مطمئنا تاثیر محسوس و قابل‌توجهی به صورت روانی روی بازارهای ارز و سکه خواهد گذاشت؛ اما بهتر است بدانیم که اخبار تنها پتانسیل افزایش یا کاهش روند قیمت‌ها را فراهم می‌کنند و با اعلام موافقت هر خبر یا گزارش به صورت رسمی، بازار نیز واکنش متناسب با آن را انجام خواهد داد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:36 :: نويسنده : پیام عب

هنوز کمیسیون تلفیق مجلس در مورد افزایش 15 درصدی حقوق به جمع بندی نرسیده است.
مهر: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام اینکه با تصویب اعتبار در مجلس، دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را بر اساس آن اعمال خواهد کرد، گفت: میزان افزایش حقوق تا 15 درصد در لایحه بودجه 91 دیده شده است.

قیمت‌ها با آغاز سالجاری به شدت افزایش یافته است و روند صعودی نرخها در حالی مردم را تحت تاثیر قرار داده که دولت نیز گرانی‌ها را پذیرفته است.

گزارشات بانک مرکزی هم از افزایش قیمتها به ویژه در بخش مواد غذایی حکایت دارد. با این وجود و با گذشت 41 روز از سالجاری هنوز افزایش حقوق کارمندان دولت اعمال نشده است.

برخی از کارمندان دولت در تماسهایی با خبرگزاری مهر خواستار اعمال افزایش حقوق و پرداخت معوقات خود توسط دولت با توجه به افزایش قیمتها هستند.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال 91 گفت: لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 91 افزایش حقوق کارمندان تا 15 درصد بوده است، افزود: البته این میزان افزایش بستگی به تصویب آن در مجلس دارد، یعنی مجلس باید اعتبار آن را به تصویب برساند.

ممبینی با اشاره به اینکه هنوز کمیسیون تلفیق مجلس در مورد افزایش 15 درصدی حقوق به جمع بندی نرسیده است، درباره پرداخت معوقات کارمندان هم اظهارداشت: پرداخت معوقات هم براساس ضریب است، یعنی هر عددی که به تصویب برسد، ضریب افزایش از ابتدای فروردین ماه سال جاری اعمال می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کرد: مجلس ضریب را تصویب نمی کند، بلکه اعتبار را به تصویب می رساند. به عبارت دیگر، براساس اعتبار مصوب در مجلس، دولت ضریب را اعمال می‌کند. اعمال ضریب طبق قانون برنامه پنجم در چارچوب اعتبارات مصوب خواهد بود.

به گزارش مهر، براساس ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه تعیین ضریب ریالی در چارچوب اعتبارات مصوب برعهده هیئت وزیران است. معوقات حقوق کارمندان برابر با ضریب ریالی جدیدی که اعلام خواهد شد محاسبه و مابه التفاوت آن به کارمندان پرداخت می‌شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:27 :: نويسنده : پیام عب

گروهک تروريستي منافقين طي اعمال جنايتکارانه خود هيچ برگي از تقويم انقلاب اسلامي را از کشتار و خونريزي خالي نگذاشته است.
به گزارش بي باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، 13 نفر از مردم بي گناه ايران در روز 7 ارديبهشت ماه طي سال هاي 1361 تا 1384 توسط گروهک تروريستي منافقين در ايران ترور شدند.


اسامي شهدا به شرح زير است:


محمود شفیعی، تاريخ تولد: 1332/2/11، تاريخ شهادت: 1361/2/7، محل ترور: خیابان شادمان تهران، گروه ترور كننده: گروهك تروريستي منافقين


حیدر زاهدی، تاريخ تولد: 1343/6/12، تاريخ شهادت: 1361/2/7، دانش آموز بود، محل ترور: میاندواب، گروه ترور كننده: اشرار

 

رضا عباس پور تقی آباد، تاريخ تولد: 1347/1/5، تاريخ شهادت: 1361/2/7، دانش آموز بود، محل ترور: میاندواب، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی

 

اسد حسنی، تاريخ تولد: 1336/3/3، تاريخ شهادت: 1359/2/7، محل ترور: کرمانشاه، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی

 

محمد امین بایزدی، تاريخ تولد: 1294/3/5، تاريخ شهادت: 1361/2/7، محل ترور: مهاباد، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی

 

مظفر لطفی، تاريخ تولد: 1331/1/15، تاريخ شهادت: 1359/2/7، محل ترور:سنندج، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی


جانعلی محمدیان، تاريخ تولد: 1332/1/25، تاريخ شهادت: 1361/2/7، محل ترور: میاندواب، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی


ابوالقاسم ستوده بحرینی،تاريخ تولد: 1339/10/4، تاريخ شهادت: 1364/2/7، محل ترور: سقز، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی


قارنیک درپلوسیان، تاريخ تولد: 1343/6/30، تاريخ شهادت: 1361/2/7، دانش آموز بود، محل ترور: میاندواب، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی


قایچاق داوتیان، تاريخ تولد: 1318/8/20، تاريخ شهادت: 1362/2/7، محل ترور: ارومیه ، گروه تروركننده: عناصر تروریستی


بهرام عزیزوند، تاريخ تولد: 1321/5/1، تاريخ شهادت: 1361/2/7، محل ترور: میاندواب، گروه ترور كننده: عناصر تروریستی


حسن شایقی، تاريخ تولد: 1349/1/2، تاريخ شهادت: 1381/2/7، گروه ترور كننده: اشرار


ناصر پیروی، تاريخ تولد: 1338/1/1، تاريخ شهادت: 1384/2/7، گروه ترور كننده: عناصر تروريست. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:24 :: نويسنده : پیام عب

آیه الله سعادت پرور را خیلی‌ها می‌شناسند. ایشان یکی از علمای اخلاق برجسته عصر ما بود که شاگردانی محضر فیض او را درک کردند. آیه الله سعادت پرور نسبت به خانواده توصیه می‌فرمود و تاکید می‌کرد که یکی از مسائلی که باعث پیشرفت سلوک معنوی شما می‌شود خدمت به خانواده است.
تبیان: از سوی دیگر در منابع روایی و گفتار بزرگان دین ما نسبت به احترام به سادات اهتمام خاصی وجود دارد به گونه‌ای که این مساله و امثال آن را می‌توانید در سیره برخی بزرگان مانند امثال مرحوم آیه الله سیبویه و یا وصیت بزرگانی چون حاج شیخ حسنعلی نخودکی به صورت بسیار بارز و برجسته پیدا کنید.

با توجه به این دو نکته این مساله روشن می‌شود که: کسانی که همسرشان سیده است و از خاندان پیامبر اکرم و ذریه مطهر او هستند جایگاه بسیار مهم و والایی دارند خصوصا برای کسانی که به دنبال راه‌های کوتاه و میانبر برای رسیدن به هدف سلوکی خودشان هستند..

اینجا به حکایت عجیبی از آیت الله سعادت پرورد در این باره اشاره می‌کنیم:


ظاهراً بعد از ماه رمضان سال ۱۴۲۵ قمری فرمودند:

شب بیست و چهارم ماه رمضان نصف شب گذشته بود که حضرت صدیقه طاهره فاطمهٔ زهرا علی‌ها السلام با یک هیبت و جلال و شکوهی بر من در حالی که لباس زردی به تن داشتند جلوه کردند و مطالبی فرمودند و چنین توجه دادند که جسارت به فرزندان ایشان جسارت به خود ایشان است و من برایم این نکته تداعی شد که اگر کسی خانم سیده‌ای را زد مثل آن است که به قنفذ (لعنه الله علیه) گفت بزن.

پس از آن مشاهدات تا یک ساعت بی‌قرار بودم و گریه امانم نمی‌داد از حالات حضرت صدیقه طاهره و آن حالی که بر من ظاهر شده بود.

پس از آن در جلسات خودشان در حالی که گریه می‌کردند این مشاهده را نقل می‌کردند و می‌فرمودند: من فکر کردم که این مطلب را به چه مناسبت به من فرمودند؟

شاید در میان رفقای ما کسی هست که با همسر سیده خود یا با فرزندان سید خود اینطور رفتار کرده است و می‌فرمودند در همه جلسات گفته‌ام که اگر چنین بوده است بر طرف شود.

ایشان می‌فرمودند: کسی که مادرش هم سید است حکم سید را دارد، به آن‌ها هم نباید توهین و جسارت کرد چه رسد به زدن. همه این حالات و نکات را در یک حال انقلاب عجیبی می‌فرمودند و اشک از چشم مبارکشان می‌ریخت. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : پیام عب

                                                        این دختر 25 ساله خیابانی در برخی روزها معادل 30 میلیون تومان درآمد دارد.
کمیته امنیتی عربستان برای مبارزه با تکدی گری، به پلیس ریاض دستور داد کوتاه قدترین گدای شهر را که پدرش وی را هر روز در یکی از خیابان ها رها می کند، بازداشت کند.

به گزارش دی نیوز به نقل از روزنامه الریاض، این دختر ۲۵ ساله ۵۰ سانتی متر قد دارد.
کمیته امنیتی عربستان درباره علت دستگیری این دختر اعلام کرد: بسیاری از مردم به دلیل کوتاهی قد وی به او ترحم کرده و به او کمک می کنند و او بدین ترتیب جیب آن ها را خالی می کند.
تحقیقات این کمیته نشان می دهد که در برخی روزها این دختر کوتاه قد معادل بیش از ۳۰ میلیون تومان درآمد دارد. به اعتراف خود این دختر، یک شهروند عربستانی در یک روز ۵۰۰ هزار تومان به وی کمک کرده است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:43 :: نويسنده : پیام عب

                                                                                                     رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور ناجا با اشاره به مهمترین تصادفات 48 ساعت گذشته از جرح 11 نفر بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.
به گزارش جوان امروز در حالی که جاده‌های کشور به دلیل تعطیلات روزهای پایانی هفته، روزهایی پر تردد و سنگینی را سپری کرده بودند سرهنگ رضا سلبی از تصادفات مهم رخ داده طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
وی گفت: در روز گذشته یک تصادف در کیلومتر 6 محور سمنان - فیروزکوه بین یک دستگاه تندر 90 و پژو 405 به وقوع پیوست که طی آن 5 نفر مجروح شدند.
این مقام مسئول در پلیس راهور ناجا ادامه داد: این حادثه به دلیل انحراف به چپ خودرو تندر 90 در ساعت 16:28 به وقوع پیوست.
سلبی ادامه داد:‌ در روز پنجشنبه ساعت 19:15 تصادفی بین پژو 405 و وانت تویوتا در کیلومتر 124 محور زاهدان - بم به وقوع پیوست که طی آن 11 نفر مجروح شدند.
وی خاطر نشان کرد: علت این حادثه تجاوز به چپ خودرو پژو بوده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور ناجا اظهار داشت: تصادف دیگری روز گذشته در کیلومتر 7 محور جاسک - میناب در استان هرمزگان رخ داد که طی آن خودروی پژو 405 به دلیل عدم توجه به جلو دچار واژگونی شد که طی آن یک نفر کشته و 4 نفر مجروح شدند.
وی گفت: طی 24 ساعت گذشته عدم توجه به جلو با 28 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 21 درصد، انحراف به چپ 20 درصد، عدم رعایت حق تقدم 10 درصد و خستگی و خواب آلودگی 3 درصد از مهمترین علل تصادفات بوده است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:41 :: نويسنده : پیام عب

جوانان ایرانی به صفحه فیس بوک پادشاه عربستان هجوم آوردند و با قرار دادن کامنت "PERSIAN GULF FOR EVER" پادشاه عربستان را مجبور به بستن صفحه فیس بوک خود کردند.

به گزارش همراهان نیوز ، بعد از حرف و حدیث های چند کشور عربی در مورد خلیج فارس ما ، و نیز اظهارات رییس پلیس امارات به عنوان عروسک خیمه شب بازی آمریکا و عربستان صعودی جوانان ایرانی به صفحه فیس بوک پادشاه عربستان هجوم آوردند و با قرار دادن کامنت "PERSIAN GULF FOR EVER" پادشاه عربستان را مجبور به بستن صفحه فیس بوک خود کردند وقرار است اینبار برای صفحه فیس بوک شبکه العربیه کامنت قرار دهند تا آنها هم مجبور به بستن صفحه خود شوند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

سال 88 محمد سلیمانی، سکان وزارت ارتباطات را به معاونش سپرد و رفت؛ امروز با او گفت‌وگو کرده‌ایم؛ به یاد روزهایی که دولت روی ثبت‌نام هر سیم‌کارت 300 هزار تومان سود می‌کرد و قیمت تلفن ثابت آزاد یک میلیون تومان بود.

از زمانی که محمد سلیمانی، وزارت ارتباطات را ترک کرد، دو سالی می‌گذرد.

محمد سلیمانی در سال 84 به انتخاب محمود احمدی نژاد برای تصدی گری مقام عالی یکی از وزارت‌های دولت نهم، وارد وزارت ‌ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

4 سال بعد و در سال 88، زمانی که دولت احمدی‌ نژاد برای 4 سال دیگر ماندنی شد، سلیمانی، تقی‌پور شاغل در سازمان فضایی را به جای خود به رئیس جمهور پیشنهاد داد و راهی دانشگاه شد.

از آن زمان تاکنون سلیمانی را در دانشگاه علم و صنعت می‌توان پیدا کرد و ما نیز در طبقه دوم آزمایشگاه آنتن دانشگاه‌ به سراغش رفتیم.

خواستیم که در صحبت‌هایمان، حال و روز الان جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از نگاه این سکاندار سابق وزارت ارتباطات، ببینیم و نظرش را در مورد وزارت‌خانه‌ای که 2 سال پیش آن را ترک کرده، بپرسیم.

 

*ارتباطات باید به مثابه یک خدمت به شهروندان ارائه شود

سلیمانی در ابتدای صحبت‌هایش تاکید داشت که موضوعی را شفاف کند، اینکه باید به ICT به دید یک خدمت، نگاه شود.

سلیمانی گفت: مردم نیازمند ارتباطات هستند و ارتباطات یک خدمت است؛ بنا بر این باید دسترسی به ارتباطات آسان و ارزان باشد.

در گذشته نگاه به حوزه ICT، نگاه سرمایه‌گذاری و سود‌‌دهی بود؛ از جمله سرمایه‌گذاری در تلفن همراه و ثابت و اگر دولت نیز به این حوزه نگاه سرمایه‌گذاری و سودآوری مستقیم داشته باشد، هرگز موفق نخواهد شد.

 

*دولت باید در حوزه ICT به دنبال سود آوری غیر مستقیم باشد؛ نه مستقیم

سلیمانی گفت: ارتباطات باید به عنوان یک وسیله و خدمت قلمداد شود و در این صورت سودآوری غیر مستقیم نیز در پی خواهد داشت.

اما علیرغم لزوم توجه به این موضوع، در یکی از بررسی‌هایی که انجام داده‌ام، متوجه شدم که حتی امروز نیز گاهی در کشور ما، جای اپراتور و کاربر نهایی جا به جا شده است.

برای مثال شرکت ملی نفت با صرف هزینه هنگفت، برای خود شبکه خصوصی تلفن ایجاد کرده که حتی در شهر ماه‌شهر نیز، اغلب مردم عادی به جای ارتباط با شرکت مخابرات ایران، به شبکه تلفن شرکت نفت، متصل هستند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:25 :: نويسنده : پیام عب

مردی رفتگر با درآمدی ناچیز و قسط‌ها و قرض‌هایی که تمامی ندارد، بر وسوسه‌ای بزرگ غلبه کرد تا کیفی گمشده را به دست صاحبش برساند؛ کیفی که ارزش آن معادل 166 سال حقوق او بود.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، نارنجی‌پوش 39ساله بجنوردی که «احمد ربانی» نام دارد، سال‌هاست با کارگری روزگار می‌گذراند و با مشکلات مالی دست به گریبان است اما وقتی کیف‌میلیاردی را پیدا کرد آن را بدون هیچ طمع و چشمداشتی به صاحبش پس داد. با او گفت و گویی کرده ایم

‌شنیدیم کیف یک‌میلیاردتومانی پیدا کرده و به صاحبش پس داده‌ای؟ ‌کیف را چطور پیدا کردی؟
پنجشنبه‌شب سر کار رفتم. ساعت حدود سه بود که داشتم یک کوچه را جارو می‌کردم. یک دفعه کیف را دیدم. قهوه‌ای رنگ بود. آن را برداشتم تا ببینم کهنه است و آن را دور انداخته‌اند یا اینکه کسی گم‌اش کرده. وقتی در کیف را باز کردم دیدم کهنه نیست.
‌داخل کیف چه بود؟
مقداری طلا، چند چک و چند پاکت که بعد فهمیدم داخلش سند است.
‌می‌دانستی محتویات کیف چقدر ارزش دارد؟
آن موقع نه بعدا فهمیدم ولی فرقی نمی‌کرد.
‌وسوسه نشدی کیف را برای خودت برداری؟
اموال مردم را باید پس داد. من قبلا هم چیزهایی مثل موبایل پیدا کرده و به صاحبش داده بودم. این دفعه هم همین کار را کردم.
‌چطور صاحب کیف را پیدا کردی؟
ساعت پنج صبح به رییسم تلفن زدم و گفتم کیف را پیدا کرده‌ام. بعد آن را به شهرداری بردم و آنجا تحویل دادم. خودشان صاحب کیف را پیدا کردند و بعد به من خبر دادند.
‌صاحب کیف وقتی اموالش را دید چه واکنشی داشت؟
خیلی خوشحال شده بود. خیلی از من تشکر کرد. اصلا نمی‌دانست کیف را کجا گذاشته است.
‌مژدگانی هم گرفتی؟
یک چک 200‌هزارتومانی به من داد.
‌حقوق خودت چقدر است؟
ماهی 500‌هزارتومان می‌گیرم.
‌چند سال است کار می‌کنی؟
10 سال؛ اول در فضای سبز بودم بعد به بخش عمرانی رفتم و الان سه سال است که رفتگر منطقه یک شهرداری هستم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد کشته‌های حوادث رانندگی آنقدر در رسانه‌ها تکرار شده و رنگ عادت به خود گرفته که دیگر آمار 17 هزار مرگ و میر در 10ماهه اول سال 90آنقدرها هم برایمان تکان دهنده نیست. این درحالی است که در جنگ بوسنی و هرزگوین که از آن به عنوان جنایت علیه بشریت نام برده می‌شود 11 هزار نفر کشته شدند.

به گزارش مهر، کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل معتقدند که آمار بالای مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشور تنها از نبود فرهنگ درست رانندگی ناشی نمی شود بلکه بخشی از آن نیز به ناایمن بودن راهها و عدم نظارت درست بر حمل و نقل کشور بازمی گردد.

دکتر ساسان افلاکی استادیار دانشکده فنی دانشگاه تهران و عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشکده فنی دانشگاه تهران در این زمینه می گوید: متاسفانه در زمان ساخت جاده ها در ایران به موضوع ایمنی زیاد توجه نمی شود و مباحث اقتصادی در اولویت قرار دارد. موضوعاتی مانند اختلاف سطح جاده ها با شانه راهها، شیب نامناسب شیروانی‌ها، خرابیهای سطحی روسازی، تابلوها و علائم ایمنی موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا ایمنی راهها تامین شود اما این موارد در جاده های ما در شرایط استاندارد و به روز نیست و به آن کمتر توجه می شود.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به موقع به راننده در زمان رسیدن به نقاط حادثه خیز می افزاید: این هم یکی دیگر از مواردی است که در جاده های ما مورد بی توجهی قرار می گیرد و راننده در زمان رانندگی بدون هشدار و آمادگی قبلی وارد مقطعی از راه می‌ شود که باید عکس العمل سریع انجام دهد ولی به دلیل عدم آمادگی درصد خطا افزایش یافته و این امر باعث افزایش آمار تصادفات می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدامات دستگاههای اجرایی در زمینه حوادث رانندگی همسو نیست، یادآور می شود: هر کدام از ارگان ها و سازمان های دخیل در حوزه حمل و نقل در محدوده عملیاتی خود کار می کنند و این فعالیت های ناهمسو باعث شده ما در برخی حوزه ها پیش بیفتیم و در برخی حوزه ها همچنان عقب باشیم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

در پی دروغ پردازی انگلیسی؛ بی بی سی فارسی با اشاره به حمله ویروسی به سایت های وزارت نفت و ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت یک منبع آگاه گفت: هیچ گونه گزارشی در این زمینه گزارش نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یک منبع آگاه در وزارت نفت گفت: هم اکنون سامانه هوشمند سوخت طبق روال قبل به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه گزارشی در مورد اینکه اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال در عرضه سوخت و سامانه هوشمند سوخت به دلیل حمله سایبری به شبکه مخابرات و اینترنت وزارت نفت بیشتر به یک شوخی شبیه است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:22 :: نويسنده : پیام عب

وزیر علوم طی حکمی دکتر محمدمهدی تهرانچی را به ریاست دانشگاه شهیدبهشتی تعیین کرد. این تغییر دومین تغییر ریاست دانشگاه ها در روزهای اخیر است.

دکتر محمدمهدی تهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر افزود: حکم ریاست اینجانب امروز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می شود.

وی یادآور شد: زمان مراسم تودیع و معارفه از سوی وزارت علوم مشخص می شود.

دکتر محمدعلی تهرانچی پیش از این ریاست مرکز نشر دانشگاهی را برعهده داشت. وی استاد فیزیک و پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهیدبهشتی است.

دکتر احمد شعبانی پیش از این ریاست دانشگاه شهیدبهشتی را برعهده داشت. دکتر ترانه وظیفه شناس مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با مهر این موضوع را قطعی ندانست و گفت: این موضوع هنوز به دانشگاه اعلام نشده است.

به گزارش مهر، تغییر ریاست دانشگاه شهیدبهشتی، دومین تغییر رئیس دانشگاه در تهران در روزهای اخیر است. پیش از این وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست دانشگاه الزهرا را تغییر داد و دکتر انسیه خزعلی به جای دکتر محبوبه مباشری به ریاست دانشگاه الزهرا منصوب شد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:21 :: نويسنده : پیام عب

در جلسه عصر روز یکشنبه شورای حل اختلاف، عضویت صادق کریمی عضو شورای شهر زنجان را بنا به آنچه از آن به عنوان دلایل محرمانه یاد می کنند سلب عضویت شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پیشتر نیز آروز رحمتی دیگر عضو شورای شهر زنجان بنا به آنچه تخلف در حوزه انجام وظیفه اعلام شده بود از ادامه حضور در ترکیب شورای شهر منع شد.

فرماندار شهرستان زنجان، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تائید این خبر با اشاره به بررسی ها و تصمیم گیری های شورای حل اختلاف استان در خصوص پرونده محرمانه صادق کمریمی، عضو شورای شهر زنجان، گفت: کریمی از شورای اسلامی شهر زنجان سلب عضویت شده است.

وی ادامه داد: این عضو شورای شهر که پرونده او براساس مستندات بسیاری در شورای حل اختلاف تشکیل شده است، 20 روز فرصت اعتراض و رفع اتهام دارد.

فرماندار شهرستان زنجان، با تاکید بر اینکه اعضای شورا ی شهر باید نسبت به همه تصمیم گیری های خود پاسخگو باشند افزود: برای رسیدگی به تخلفات هر یک از اعضای شورای شهر و مسئولان باید تخلفات مستند و محرز شود.

راشاد که سابقه حضور در شورای شهر زنجان را دارد افزود اعضای شورای شهر باید در چارچوب قانون عمل کنند و از اعمال نظرهای شخصی در اداره امور شهر بپرهیزند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:19 :: نويسنده : پیام عب

یکی از خوانندگان انتخاب در مطلبی از وضعیت ترافیک در شرق تهران گله کرده :

وقتی که مسیرهای بزرگراهی و تازه تاسیس شهید زین الدین ، شهید باقری و شهید یاسینی را در شرق تهران می پیماییم به تقاطع غیر همسطح شهید کلاهدوز می رسیم که از این نقطه توقف و ترافیک بی حساب و کتاب منطقه آغاز می شود.

در این قسمت عده ای برای رهایی از ترافیک سنگین بزرگراه بسیج به مسیر موازی بزرگراه هجرت و خیابان چهارم افسریه پناه می برند . در این مسیر سالها همه منتظر عقب نشینی پادگانهای موجود و تعریض خیابان 46 شهید رحیمی بودند که این اتفاق در آبان سال 1390 اتفاق افتاد .

نکته جالب این است همینک پس از 6 ماه از این عقب نشینی شهرداری محترم منطقه 14 هیچ اقدامی برای ساماندهی این بلوار انجام نداده و بلوار مذکور به محلی برای دپوی نخاله و سدمعبر میوه فروشان تبدیل شده!

این وضعیت به همراه عدم ساماندهی خیابان چهارم افسریه و عدم راه اندازی قطعی پل عابر پیاده مقابل شهرک شهید بهشتی و همچنین سد معبر گسترده تعمیرگاه های خودرو در مجاورت خیابان باعث ترافیک دیگری به موازات ترافیک بزرگراه بسیج گردیده .

این ترافیک از مقابل شهرک شهید بهشتی تا ورزشگاه تختی بطول 3 کیلومتر همه روزه از ساعت 6 الی 10 شب پابرچاست و اصولا شهرداری های مناطق 14 و 15 هیچ توجه ای به این موضوع نداشته و اعتنایی به اتلاف بیهوده وقت ملت و صدها لیتر سوخت که با راه اندازی نهایی و یک بار برای همیشه ! پل عابر شهرک شهید بهشتی و رفع سد معبر تعمیرگاه های این خیابان برطرف می شود نداشته و بسیار ضعیف عمل می نماید.

این در حالیست که این بی توجهی های ساده باعث ضربه زدن به اعتماد شهروندانی می شود که سعی و همت مجدانه سایر بخشهای شهرداری محترم تهران را به عینه می بینند . امید است مسئولین مافوق شهرداری های این دو منطقه در جهت اصلاح موارد ذکر شده دستورات لازم را صادر فرمایند.  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

رئیس پلیس تهران از آغاز دور جدید برخورد با بدپوششان، مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش در پایتخت خبر داد و گفت: برخورد با بد پوششی در دو بخش تولید کنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که یکی از مهمترین شاخص های طرح امنیت محله محور در پایتخت است در سال گذشته با قدرت اجرا شد. اجرای این طرح منجر به دستگیری تعداد زیادی از مخلان نظم و امنیت عمومی شد. خوشبختانه با اقدامات موثر پلیس تعداد اراذل و اوباش سطح یک نسبت به گذشته کمتر شد.

وی ادامه داد: اراذل و اوباش سطح سه و نوچه های آنها برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند که با این افراد برخورد جدیشد که دور جدید اجرای این طرح نیز اجرا و برخورد لازم با این افراد انجام می شود.

رئیس پلیس تهران با هشدار به اراذل و اوباش و مخلان نظم افزود: به نفع این افراد است که رفتار خود را اصلاح کرده و دست از اعمال خلافکارانه بردارند در غیر اینصورت با برخورد شدید پلیس مواجه می شوند.

ساجدی نیا با اعلام اینکه برخورد با مزاحمان نوامیس یکی از دغدغه های اصلی پایتخت نشینان است و برخورد با اینگونه افراد بارها از سوی شهروندان درخواست شده است، تاکید کرد: قانون و مردم از پلیس انتظار دارند با بی نظمی های اجتماعی و هنجار شکنی تعداد قلیلی که بدون توجه به ارزش ها و بنیان فرهنگی جامعه اقدام به این کار می کنند برخورد شود.

به گفته وی، رویکرد طرح برخورد با مزاحمان نوامیس پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از رشد ناهنجاریهای اجماعی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان است.

فرمانده انتظامی تهران برخورد با بدحجابی، بدپوششی و مانکنهای لباس های مبتذل را از دیگر طرح های مورد درخواست مردم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از چند سال گذشته در سطح شهر آغاز شده است و دور جدید اجرای آن نیز بنا به خواست مردم انجام می شود.

ساجدی نیا تاکید کرد: برخورد با بد پوششی در دو مبحث تولید کنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان انجام می شود به طوری که همزمان با اغاز طرح تمامی مراکز تولیدی و توزیعی لباس در شهر تهران شناسایی شده و هشدارهای لازم به آنها داده شد. در صورت توجه نکردن به این هشدارها مراکز متخلف پلمب خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد دیگر اجرای این طرح شامل استقرار گشت های ثابت خودرویی امنیت اخلاقی در میادین، مجتمع های تجاری و خیابانها و گشت های موتور سوار انتظامی و راهنمایی در بزرگراههای شهر تهران است. این گشت ها با افرادی که وضعیت پوشش نامناسب دارند و از مصادیق بدپوششی هستند برخورد می کند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به كاهش 35 درصدي كشته‌هاي تصادفات فروردين ماه در پايتخت از اجراي طرح ضربتي برخورد با ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك از روز شنبه نهم ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: برخورد با استفاده‌كنندگان از تلفن همراه در حين رانندگي نيز همچنان ادامه دارد.

سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آمار پزشكي قانوني گفت: بر اين اساس در فروردين ماه سال جاري شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي در پايتخت با 38 درصد كاهش معادل 35 نفر و مجروحان با 15 درصد كاهش معادل 229 نفر نسبت به سال گذشته كمتر شده است.

وي با اشاره به اينكه همچنان 56 درصد كشته‌هاي تصادفات در تهران عابران پياده و 29 درصد موتورسواران هستند افزود: در عين حال 89 درصد كشته‌هاي تصادفات را مردان و 11 درصد را زنان تشكيل داده و 72 درصد فوتي‌ها نيز زير ديپلم هستند.

70 درصد مرگ موتورسوران در بزرگراه‌ها رقم مي‌خورد

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه حدود 70 درصد تصادفات فوتي و جرحي پايتخت موتورسوران بوده و 70 درصد تصادفات فوتي موتورسواران نيز در بزرگراه‌ها رخ مي‌دهد گفت: با توجه به حساسيت اين موضوع پليس به صورت ويژه در بزرگراه‌هاي تهران نسبت به برخورد با موتورسواران متخلف اقدام مي‌كند هرچند كه شايد اين امر گاهي اوقات موجب ايجاد بار ترافيك مقطعي نيز شود اما به جهت پيشگيري از بروز حوادث رانندگي و انظباط بخشي ترافيكي مجبوريم اين طرح‌ها را اجرا كنيم.

وي با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو، عدم رعايت حق تقدم و عدم رعايت فاصله طولي علت 70 درصد تصادفات در پايتخت است به اجراي طرح‌هاي ويژه پليس راهور تهران از ابتداي امسال اشاره كرد و گفت: بر اين اساس با توجه به حساسيت موضوع طرح‌هاي ويژه‌اي را پليس تهران در دستوركار خود قرار داده و قصد دارد كه با اين اقدامات از تصادفات پيگيري كند.

طرح ويژه برخورد با صحبت‌كنندگان با تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي، تصادفات خسارتي پايتخت را 30 درصد كاهش داد

برخورد با صحبت‌كنندگان با تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي با شدت ادامه مي‌يابد

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه طرح ويژه برخورد با صحبت‌كنندگان با تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي از هفته گذشته در پايتخت آغاز شده است اجراي اين طرح را بسيار موفقيت‌آميز عنوان كرد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد تصادفات خسارتي در تهران در هفته گذشته حدود 30 درصد كاهش داشته است كه اين آمار مويد افزايش توجه رانندگان در حين رانندگي و توجه به جلو است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت:‌ برخلاف تصور همگان در تحقیقی که در بین جامعه ایرانی و آمریکایی انجام دادیم مشخص شد که مردان ایرانی بیش از زنان مایل به جراحی زیبایی صورت هستند.

محسن نراقی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل افزایش جراحی پلاستیک در ایران اظهار داشت: برخی جامعه‌شناسان عنوان می‌کنند به دلایل فرهنگی و پوشش اسلامی زنان به دلیل اینکه فقط صورتشان نمایان است سعی می‌کنند تا با جراحی پلاستیک صورت تقیصه‌ها را برطرف کنند در حالی که با تحقیقی که ما روی 2 هزار مورد ایرانی و آمریکایی انجام دادیم این فرضیه کاملاً رد شد.

وی اضافه کرد: اگر جراحی پلاستیک فقط به این دلیل باشد، زنان دیگر کشورهای اسلامی و حاشیه خلیج فارس هم باید به این روش روی بیاورند در حالی که در تحقیقی که ما داشتیم میزان مراجعه مردان، بسیار بالاتر از زنان است که برای جراحی پلاستیک اجزای صورت خود مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما 90 درصد جراحی‌ها مربوط به جراحی بینی است و این جراحی 7 برابر کشورهای غربی در حال انجام است.

به گفته نراقی ایرانی‌ها به زیبایی خیلی اهمیت می‌دهند و فرهنگی حاکم شده که برخی افراد وقتی به سن میانسالی می‌رسند با تلقین اطرافیان عمل زیبایی برایشان امری ساده جلوه می‌کند و به راحتی جزئی از صورت خود مانند پلک یا بینی را به زیر تیغ جراحی زیبایی می‌سپارند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: ما از نظر فرهنگی باید بیشتر روی آسیب شناسی، افزایش اعتماد به نفس کار کنیم تا افراد ظاهر خود را معیار قرار ندهند. از طرفی اگر مردم نسبت به عوارض جراحی زیبایی آگاهی داشته باشند این قدر به سمت این جراحی‌ها روی نمی‌آورند.

نراقی خاطرنشان کرد: حتی برخی آن قدر جراحی پلاستیک را پیش‌پا افتاده فرض می‌کنند که به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند و پس از تغییر در صورت متوجه می‌شوند که جراحی روی اصول آناتومی صورت نبوده که اثرات مخرب روانی روی فرد می‌گذارد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

به گفته قائم مقام دانشگاه پیام نور، با رای دیوان عدالت اداری، از این پس ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد.

سعید حسامی - قائم مقام دانشگاه در گفتگو با مهر اعلام کرد که این دانشگاه در گذشته برای شهریه دانشجویان ممتاز شاغل به تحصیل 50 درصد تخفیف ویژه در نظر می گرفت که با رای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری، تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان می شود.

متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به این شرح است:

"نظر به این که مطابق بند 5 ماده 2 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 18/5/1383 برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از شکوفایی استعدادهای درخشان و هدایت آنان به سمت اولویتهای راهبردی کشور در زمینه علوم، تحقیقات و فناوری در چارچوب مقررات مصوب مراجع ذیصلاح از جمله ماموریتهای اصلی و حدود اختیارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احصاء شده است و در راستای قانون مذکور آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در تاریخ 31/2/1386 به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارتخانه یاد شده رسیده است و در ماده 3 آیین نامه مقرر شده که پذیرش دانشجویان ممتاز مذکور در ماده 2 آیین نامه در دوره های تحصیلی بالاتر در هر یک از دانشگاههای دولتی به صورت رایگان است و دانشگاهها به دریافت شهریه مجاز نیستند، بنابراین بند 2 مصوبه هشتصد و یازدهمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مورخ 5/7/1388، مبنی بر اعمال 50 درصد تخفیف شهریه به لحاظ مغایرت با مقررات مذکور و خارج بودن از حدود اختیارات هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور، به استناد بند یک ماده 19 و ماده 20 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ابطال آن از تاریخ تصویب [5/7/1388] صادر و اعلام می‌شود."

پیرو شکایت یکی از دانشجویان رتبه اول کل کشور دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 88-87، که پیرو آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و در رشته کامپیوتر– نرم افزار دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارد، این رای از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد.

مطابق با آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت، تحقیقات و فناوری، پذیرش دانشجویان ممتاز مذکور در دوره های تحصیلی بالاتر در هر یک از دانشگاههای دولتی به صورت رایگان است و دانشگاهها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فریدون احمدی در گفتگو با مهر با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی نیروی انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنایع سابق معضلی به نام پرسنل قراردادی داشت که این پرسنل نوعا نیروهای قراردادی سازمانها بودند و به آن‌ها وعده داده شده بود که از ابتدای سال 90 به صورت مستقیم با آنها قرارداد منعقد می‌شود.

آخرین وضعیت انعقاد قرارداد با نیروهای شرکتی

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، قرارداد حدود 300 نفر پرسنلی که دارای شرایط مذکور منعقد بودند؛ منعقد شده و هم اکنون قرارداد آنها با زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است. این درحالی است که انتهای کار ساماندهی این نیروها، به صدور بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری رسید که بر این اساس دستگاهها مکلف به انعقاد قرارداد به صورت مستقیم با نیروهای شرکتی شدند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تقریبا با تمامی افرادی که مشمول این بخشنامه بودند، قرارداد منعقد شده و هم اکنون این نیروها حقوق اسفند خود را دریافت کرده و مطابق با بررسی‌های انجام شده، کار انعقاد قرارداد در سال جدید و دریافت حقوق و مزایای فروردین ماه آنها نیز در حال انجام است.

احمدی گفت: اگرچه این کار به افزایش تعداد نیروهای شرکتی که به صورت مستقیم با وزارتخانه قرارداد منعقد کرده‌اند، اضافه کرد، اما مشکل پرسنل حل شده و لذا نیروهایی که در شرکتهای طرف قرارداد وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی سابق مشغول به کار بودند، تعیین تکلیف شده‌اند.

وی اظهار داشت: در این میان اگر موارد نقضی وجود داشته باشد، ستاد ویژه‌‍ای که به این منظور تشکیل شده است، به کار ساماندهی اقدام خواهد کرد؛ چراکه دستور رئیس جمهور نباید روی زمین بماند.

جزئیات ادغام معاونت‌های وزارت صنایع و بازرگانی 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:13 :: نويسنده : پیام عب

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه مجلس از دولت خواست پول برداشتی از بانکها را به حساب‌ آنها بازگرداند، گفت: بسیاری از مسئولان بانکهای دولتی و خصوصی در پیغام‌هایی به مجلس نسبت به عملکرد دولت در این باره اعتراض کردند.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از برداشت غیرقانونی دولت از حساب بانکها در صحن علنی در روزهای آینده خبر داد و گفت: این گزارش هم اکنون در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مجلس به این نتیجه رسید که برداشت دولت از حساب بانکها، کاملا غیرقانونی بوده و در این زمینه مصوبه دولت در هیئت تطبیق قوانین با مقررات نیز ابطال شد.

فتحی پور با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر پول‌های برداشت شده از حساب بانکها برگردد، افزود: بسیاری از بانکها چه در بخش خصوصی و چه دولتی عنوان کردند که اساسا تفاوت نرخ ارز دریافتی نداشته اند و دولت به صورت غیرقانونی از حساب‌های آنها برداشت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت غیرقانونی دولت از حساب بانکها باعث شد تا هم اکنون بانکها با کمبود منابع برای ارائه تسهیلات و انجام پروژه های گوناگون مواجه باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بانکها اعلام کرده اند که باید برای رفع نیازهای مالی اقتصاد کشور منابع را تامین و سپس نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

به گفته فتحی پور، دولت در سال حمایت از تولید ملی، بانکها را با مشکل تامین مالی مواجه کرده است و این موضوع به بانک مرکزی نیز اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: به بانک مرکزی اعلام شد که برداشت دولت از حساب بانکها کاملا غیرقانونی و کارشناسی نشده بوده و به همین دلیل نیز مجلس مصوبه دولت را در این زمینه ابطال کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: از این پس قرار شد تا بانکها در زمان انجام اقدامات ارزی، مستندات حساب‌های ارزی خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.

فتحی پور، افزود: بانکها گفتند هرچه ارز دریافت کردند، به نرخ مرجع بوده و طبق ثبت سفارشها عمل شده بود؛ بنابراین برداشتهای دولت باید به آنها برگردد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها